2010-06-27 Söndag...

2010-06-28 / 00:03:36
Godkväll!

Ligger i soffan hemma hos mamma och är nog den enda vakna här nu... Tirias ligger intill mig i sin säng och sover han också. Han har blivit så duktig nu och somnar varje kväll helt själv i sin egen säng med endast hans spelande/sjungande anka som sällskap! :)

Helgen har iaf varit toppen! Midsommaraftonsdagen spenderade vi med pappa och Lena i Selet.
Solade, Tirias badade och det serverades sill, korv, potatis och bröd till lunch!
Vid 16snåret började vi bege oss hem och det var en otroligt trött liten kille som satt i baksätet, han höll sig nog inte vaken mer än två minuter efter att vi satt oss i bilen! :P
Jag var inte speciellt pigg heller och lyckades inte hålla mej vaken hela vägen hem.

Kvällen blev dock lugn. Lite för lugn kanske. Somnade i soffan strax före nio och sov hela natten - en paus på ungefär 45minuter då jag var tvungen att klia på Tirias alla myggbett han fått under dagen.

Midsommardagen startade med jobb för Johannes del. Jag och Tirias däremot hade en väldigt lugn och trivsam förmiddag.
När Johannes kom från jobbet åkte vi till coop för inhandling av kvällens middag bestående av ungsbakad lax, fetaost, mozzarellaost, vattenmelon, jordgubbar, paprika, olika mjukostar och kex!
Underbart gott blev det! :)
Efter middagen satte vi oss i bilen och strosade runt hamn och kikade på lite hus och stugor och tvärsvängde även förbi Irna och sa hej till broder och co som var där.

Denna dag har vi spenderat på Kaptensgatan och N.Hamngatan. Hos pappa och Lena stod surströmming på menyn och gud så gott det var! Duktigt längesen vi åt det så det var mycket uppskattat! Efterrätten stod min mor för här hemma, jordgubbstårta och kaffe! Det satt otroligt bra det med! :)

Haha, det här inlägget handlade mest om mat men det är kanske inte så konstigt med tanke på att det känns som att vi inte gjort annat än ätit i helgen! :P

Ny vecka startar om, i skrivande stund, 3 minuter. Nya uppdrag ska betas av och vi börjar med att hälsa på farmor medans Johannes är på jobbet.

Kan dock avsluta detta inlägg med att tala om att jag till hösten återigen befinner mig i skolbänken! Denna gång är målet Undersköterska och gissa om jag längtar! Jag är så sjukt glad att jag kom in och äntligen får skaffa mej en utbildning!!!

Det var allt för nu, på återseende och godnatt!
Kommentarer!
Postat av: Jessica

Va kul att du kom in, grattis!! =) Puss

Kommenterat - 2010-06-28 / 09:20:40  | URL - http://minsonsmorsa.blogg.se/
Postat av: johanna

vad roligt för dig att komma in på skola:) Lycka till!

Kommenterat - 2010-06-29 / 19:10:02  | URL - http://johannafo.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: